torsdag 22 september 2011

Välkommen till min första blogg!

På den här bloggen vill jag dela med mig av mitt intresse och framtida nöjen. Nämligen att uppleva världen och att uppfylla sin dröm! 
Världen är fylld med olika länder som har sina egna kulturer, religioner, historier och nöjen. Alla har säkert ett drömland som man går och tänker på att en dag åka till. Men man kan inte uppleva sitt drömland om man inte på riktigt tar och åker till den. 
   Jag tänkte erbjuda mina läsare ett ljussken av vad man kan uppleva och upptäcka i världen från ett perspektiv innan man besöker det land som man tycker är speciellt. Det är därför jag har döpt denna bloggsida till ”Noor-e-Dunia”,vilket betyder ”Världens ljussken” på arabiska. Tycker att det är ett lämpligt namn till den här bloggen. 
   Så eftersom jag har varit mycket intresserad av Japan och Syd-Korea en bra lång tid nu, så har det blivit att mitt första drömland är Japan och mitt andra är Syd-Korea. Jag kommer och börja med att presentera så mycket som jag tycker är intressant och värt att veta om Japan och sedan går jag vidare med Syd-Korea. Ni kommer också att följa mig och min bästa kompis om hur vi går till väga för att åka till vårt drömland. Jag kommer även dela med mig semestern i form av en semester-dagbok med min bästis. Jag hoppas att ni kommer följa denna bloggsida och jag kommer att vara så aktiv som jag bara kan. ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar